Vardadienius šiandien švenčia: Felicita Klemensas Kolumbanas Doviltas Liubartė Adelė Kolumbas Orestas
Twin Turbo Eserys
Eikime iškart prie reikalo - jei iš po automobilio variklio dangčio kyšo dvi didžiulės turbinos, visiems aišku, kad tai kažkas "kovinio". Taip pat, net neskaitant toliau įtariate, kad šis ryškiai raudonas Ford Escort RS po kapotu slepia kažką ypatingo. Bet tai dar ne viskas. Tai, ką matote, yra tikriausiai labiausiai "užraugtas" "ešerys", kokį kada išvysite.
Originalus Escort RS Cosworth yra išties puikus, jau klasika tapęs automobilis, todėl jų savininkai dažniausiai stengiasi išlaikyti hečbeko būklę kuo originalesnę. Tačiau taip nepasielgė šio "ešerio" savininkas Matt'as Smith'as, kurio tvarinys su gamykliniu produktu turi mažai ką bendro - 2 litrų variklio nebėra, dabartinis net ne Ford'o gamybos. Visų varančių ratų pavara - išmesta - automobilis varomas tik galiniais ratais. Su penkių bėgių mechanine dėže jau senai atsisveikinta - ją pakeitė dviejų bėgių "automatas". Nepriklausoma galinė važiuoklė? O kam ji?! Ją pakeitė senamadiškas vientisas tiltas.
Galbūt pasirodys, kad kai kurie iš paminėtų patobulinimų yra kiek neadekvatūs, tačiau kiekvienas jų Escort'ą paverčia tikru drago monstru, įgalinančiu ketvirčio mylią įveikti aštuonių sekundžių zonoje. Ir visa tai jis pasiekia naudodamas gatvėse legalias padangas ir paprastą benziną.
Tokio, sunkiai suvokiamo, greičio priežastis - lenktyninis 6,1 litro Chevy V8 variklis, pagardintas tomis, po kapotu netelpančiomis "Banks Power" T4, turbinomis ir į galinius ratus per dragui pritaikytą "Powerglide" transmisiją "prisukantis" 1100+ arklių ir 1355+ niutonmetrų. Originali nepriklausoma važiuoklė nuo tokios galios išsilakstytų į visas puses jau po pirmo starto, todėl neveltui panaudotas sustiprintas vientisas Ford tiltas su visa "dragine" atributika. Padangos taip pat ne šiaip sau - tai garsios "Mickey Thompson" firmos, daugiausiai gaminančios padangas "tiesiajai", "Street Drag " gaminys ir jų plotis 385 mm! Tačiau Matt'as prisipažįsta, kad to negana ir "pakenčiamas" sukibimas išgaunamas tik profesionalioje drago trasoje.
"Sunku neprasukti ratų lekiant 240km/h greičiu tiesiojoje. Ir tu neturi šansų to nepadaryti gatvėje!"- juokiasi Matt'as. Net ir turint rimtų problemų su sukibimu ir turbinoms pučiant tik du trečdalius įmanomo slėgio, kai į ratus "prisukama" 850 arklių, anglas ketvirtį mylios įveikia greičiau nei Bugatti Veyron - per 9,5 sekundės, kertant finišą 245km/h greičiu. Taigi, kaip jis pats prognozuoja, išsprendus problemus su sukibimu ir pakėlus galią iki maksimumo, "ešerys" pateks į aštuonių sekundžių zoną.
Nereikia pamiršti, kad Ford'as yra legalus, gatvėms skirtas, automobilis ir Matt'as juo važinėjasi kiekvieną dieną. Projekto autorius kūrė šį automobilį, kad jis galėtų dalyvauti "Street Eliminator" drago klasėje, kurioje dalyviai yra varomi paprastu kuru, "dėvi" gatvėse legalias padangas ir turi turėti galiojantį draudimą bei "technikinę".
Escort'as nuo kitų "Street Eliminator" klasės dalyvių, kurie neturi tikro kėbulo, o tik iš stiklo pluošto pagamintas apdailos detales, skiriasi tuo, kad metalinis kėbulas išliko nepakitęs. Taip pat reikia pridurti, kad panelėje integruotas anglies pluoštas atrodo puikiai!
Nors ekstremalusis "ešerys" yra vieno žmogaus svajonių vaisius, tai yra visos komandos darbo rezultatas. Ši komanda vadinasi "Team Extreme". Ją sudaro greičio apsėsti entuziastai, kurie savo gretose turi įvairius drago bolidus - nuo Skyline iki Mustang ir aišku šį išprotėjusį Escort'ą. "Kai kievienas stengiasi personalizuoti savąjį automobilį, labai gerai turėti šalia taip pat mąstančių kolegų, kurie ne tik gali pasiūlyti puikių idėjų, bet ir patarti, kaip modifikuoti ir prižiūrėti autmobilį. Tai taip pat padeda ingoruoti skeptikus, kuriems nepatinka ką ir kaip tu darai." - priduria Matt'as.
Nekas · 2013-03-11 10:19 · 2913 peržiūrėjo